בגיל חמש ביקשתי מאבא שלי לצייר לי בית. אבא שלי היה נדיב והוסיף עץ, גדר, באר ופרה. אני נשארתי עם פה פתוח למראה העולם הנוצר תחת עט הפרקר שלו, ומאז אני עם העט ביד.
שלושה עשורים קדימה - איירתי למעלה מחמישים ספרים, מתוכם כתבתי וציירתי בעצמי קרוב לשלושים ספרי קומיקס, סדרת "עקרת בית" "הרשלה" ו"שלושה אחים"
ואז הגיעה הבינה
מרגע שהבנתי איזה שינוי שהיא עומדת לחולל בעולמנו הצבתי לעצמי אתגר. האם אפשר לצייר עם AI משלב הסקיצה ועד לציור הגמור?
אחרי הרבה זמן, מאמץ וסבלנות... זה השתלם!
מימין: ציור ידני. משמאל: ציור עם בינה (כולל שתי הדמויות והסוס)
הבינה המלאכותית חוללה מהפכה בדרך בה אנו יוצרים אומנות. בתחומי העיצוב, הצילום והגרפיקה, אומנים פונים לAI ומקישים בהתלהבות (או באימה?) פרומפטים על מקלדותיהם, בציפייה לציור המיוחל שיג'נרט להם מידג'רני, דאלי או כל אחד אחר ממחוללי התמונה המפורסמים.
ואז... הציורים לא תואמים את מה שראינו בעיני רוחנו והזמן שמקדישים לנסח את הפרומפט המנצח יכול להשתוות לזמן שהיינו מציירים ביד!
הדור החדש של הבינה לא נשען רק על פרומפטים.
בשנה האחרונה חל מהפך בתחום המחוללים ליצירת אומנות (Generative AI)
עכשיו יש כלים חדשים שנותנים לנו לדייק את היצירה עד לציפורן של היד מרובת האצבעות שיצרה בינה.
כלים שממירים סקיצה לתמונה גמורה, עורכים תמונות קיימות, שולטים בדיוק על דיוקים, ואפילו ממירים תמונה לדגם תלת-ממד.
הבה נצלול אל הכלים פורצי הדרך הללו ונחקור חלק הפוטנציאל המדהים שלהם.
1. מסקיצה לתמונה
דמיינו שאתם מציירים סקיצה פשוטה ורואים אותה מתממשת לתמונה מלאה בפרטים.
זה הקסם של הכלי "מסקיצה לתמונה". באמצעות אלגוריתמים של למידה עמוקה, הכלי הזה מנתח את מבנה הסקיצה ויוצר תמונה מפורטת על פיה.
המהפך הזה מאפשר לנו ליצור במהירות ומאמץ מינימלי, רעיונות מורכבים ולחזות קונספטים גדולים.
כל דבר, החל מעיצוב דמויות, נופים ועד מוצרים, התרגום מסקיצה לתמונה מאיץ את תהליך היצירה תוך שמירה על האיכות האמנותית.
סקיצה פשוטה הופכת לתמונה שלמה בשניות.
2. מתמונה לתמונה
הכלי "מתמונה לתמונה" הוא כמו אומן דיגיטלי בכף ידכם.
נוכל לבצע שינויים בתמונות קיימות על ידי הגדרת האופן המדויק שנרצה שהן ישתנו. לדוגמה, להמיר תמונת יום לתמונה לילית, לשנות את העונה בנוף, או להתאים את הסגנון של התמונה לאסתטיקה מסוימת.
הכלי הזה משתמש ברשתות גנרטיביות מתחרות (GANs) כדי להבין את התוכן והסגנון של התמונות, ולייצר תוצאות שהן גם מציאותיות וגם יצירתיות.
באמצעות שילוב של כלי אימג' או אימג' וכלי מאסקינג מתקדמים אפשר לשנות חלקים בתמונה
3. קונטרול-נט
הכלי ControlNet מוסיף שכבה של דיוק ושליטה לתהליך הבינה המלאכותית היוצרת. הוא משתמש בהנחיות ספציפיות יותר על האופן בו הבינה המלאכותית ממירה נתוני קלט לתוצאות פלט.
על ידי הגדרת מגבלות ופרמטרים, אנחנו מכוונים את הבינה המלאכותית לפעול לפי חוקים מסוימים או מדגישים היבטים מסוימים ביצירה.
זה מועיל במיוחד בסביבות מקצועיות שבהן חשוב להקפיד על הנחיות עיצוב או בקשות ספציפיות של לקוחות. ControlNet מבטיח יצירה שתעמוד בסטנדרטים גבוהים ויתאים בצורה מושלמת לחזון שלנו.
למשל, באמצעות קונטרול-נט אפשר להגיד לבינה לצייר דמות מסוימת באותה זווית כמו הדמות בציור דוגמא שהבאנו לו, או לצייר בית שיהיה בנוי כמו הבית בתמונה שהראנו לו.
4. אימון הבינה לצייר דמות מכמה זוויות
כיום, ניתן לאמן את הבינה המלאכותית לצייר דמות מכמה זוויות שונות, וזהו צעד מדהים לעבר יצירתיות מגוונת. הכלי "אימון דמות" לומד את הפרופורציות, הפרטים והמאפיינים של דמות מסוימת ולאחר מכן יכול ליצור את אותה דמות מכמה זוויות שונות.
כך, האמן מקבל דמויות אחידות המתאימות לכל זווית מבוקשת, דבר חיוני לאנימציות, משחקים וקומיקסים.
הדמויות נראות טבעיות ואחידות מכל זווית!
תסתכלו למעלה: רק הדמות בתמונה הימנית היא מקורית!
5. ללמד את הבינה את סגנון הציור האישי של האמן
ומה אם נוכל ללמד את הבינה המלאכותית את סגנון הציור הייחודי שלנו? כן, זה אפשרי!
באמצעות הכלי "למידת סגנון", הבינה המלאכותית לומדת את הפרטים העדינים, הקווים והצבעים שמאפיינים את סגנון הציור האישי של האמן.
לאחר מכן, היא יכולה לייצר יצירות חדשות שנראות כאילו האמן עצמו יצר אותן. זהו כלי מושלם לאומנים שמעוניינים לשכפל את סגנונם בצורה מהירה או להרחיב את יצירתם בפרויקטים גדולים ומורכבים, וכל זאת תוך שמירה על האותנטיות והייחודיות של סגנונם האישי.
4. מתמונה לתלת-ממד
המרת תמונות דו-ממדיות לדגמי תלת-ממד הייתה מאז ומעולם משימה מורכבת וגוזלת זמן. עם זאת, הכלי "מתמונה לתלת-ממד" מפשט את התהליך הזה באמצעות אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית.
על ידי ניתוח העומק, המרקם והפרספקטיבה בתמונה דו-ממדית, הכלי בונה דגם תלת-ממדי מפורט. זה מועיל במיוחד לתעשיות כמו משחקים, אנימציה ומציאות מדומה וגם לעמודי קומיקס כשיש לנו חפץ אותו אנחנו רוצים לצייר בזוויות שונות. אנחנו יכולים ליצור מציור בודד (!) חפץ תלת ממד ואחר כך למקם אותו בזוויות שונות ולצייר אותו עם AI.
אז האם הגיע הזמן לתלות את העט הדיגיטלי?
האם הבינה תחליף אותנו?
נראה שלא, בטח לא בשנים הקרובות, אבל מה שבטוח זה, שהבינה תשנה את לחלוטין את תהליך היצירה ואת שוק העבודה.
אומנים ישתמשו בAI כדי להגיע לתוצאות טובות יותר ובמהירות רבה יותר. היכולת לקצר תהליכים ולדלג על שלבים תאפשר לאומנים חופש יצירתי, ואלו המובילים בתחום הAI יהיו כפי הנראה, מן המובילים בתחומם.
וואו זה מטורף לגמרי!
כחובבת גדולה של הציורים שלך חייבת לומר שיש לבינה פספוסים קטנטנים,
בציורים שלך יש קריצה מעניינת לפעמים, ואצלה הכל מידי מושלם.
מעניין אם את מסכימה איתי..?
בכל אופן תודה על השיתוף!!
ושאלה- צריך להשתמש בתוכנות כמו מדיג' או שיש בינה גם בקליפ סטודיו נגיד?
כמה חבל שהאומנות הפכה למשהו רובוטי ממוסחר ומזויף שמריצים בבינה רק כדי לקבל תוצאה.
מי שמשתמש בזה הוא כבר לא צייר, אלא לא יותר מביצועיסט נדוש.
אמאלה ואבאלה.
אפשר פרטים ליצירת קשר לחסומות?