סדרת סרטונים המכונה "ציור פורטרט בשבוע", של דיוויד בלבו (David Belliveau) מדריכה איך לצייר פורטרט בשיטה פשוטה ומאד נוחה. תאורטית, זה הולך יופי, אבל התמונה שבחרתי לא התאימה להוראה "לבחור תמונה ברורה עם תאורה פשוטה". בתמונה הספציפית הזאת היו המון השפעות וגווני משנה שרציתי להתייחס אליהם, וזה כמובן האריך מאד את זמן העבודה.
אז הנה תקציר. אבל ממש תקציר. בפרט שהתייחסתי רק לשלושה סרטונים מתוך הסדרה. וכמובן שהכי טוב ללמוד מהמקור.
זה ברור, נכון? אז למי שמעוניין בהדרכות שלו, אפשר להירשם באתר: https://paintable.cc/
א. הכנת הקנווס
בודקים את נתוני תמונת המקור, ופותחים קנווס בגודל זהה.
ממקמים את תמונת המקור ליד הקנווס, כששניהם מוצגים בגודל תצוגה זהה.
ב. סקיצות
סקיצה ראשונה- במברשת גסה, גוזרים את הצורה הכללית מהחוץ אל הפנים, נעזרים בצורות גדולות וכלליות.
סקיצה שניה- בשכבה נפרדת, מקטינים את המברשת ומדייקים את הצורות עם התייחסות לפרטים.
סקיצה שלישית- במברשת דקה- קובעים את הקווים הסופיים.
ג. צבע בסיס
כל חלק בתמונה מקבל שכבה נפרדת. זה נוח כי כך ניתן לעבוד על כיוון צבע ועל חיבורים בין חלקים בצורה נוחה יותר.
באופן אישי, אני לא יכולה לספור את הפעמים שהתבלבלתי בין השכבות.
בוחרים צבע מאזורי ה- Mid , ומכסים שטחים בצבע אחיד.
במידת הצורך מכוונים את הגוון בעזרת שכבת Hue/Saturation
ד. הצללות
את צבע הצללים- Low , בוחרים ע"י שרטוט דמיוני של אות L מאורכת על גבי גלגל הצבע, והטייה קלה מטה. מכסים את אזורי הצל. בתמונה הזו, שצולמה קרוב לזמן השקיעה, ישנם המון גווני משנה. התייחסתי אליהם בשלב זה. בחרתי את הגוונים ע"י דגימה או על פי מה שהיה נראה לי:)
ה. אור
את גוון האור ביחס לצבע הבסיס, מקבלים ע"י שרטוט של האות ר מאורכת יותר, מעלה ושמאלה, עם הסטה קלה של הגלגל מטה. בתמונה זו ישנם חלקים "שרופים", בחרתי להתייחס אליהם יותר מאוחר.
ו. רינדור
עם מברשת Blur , עוברים ומטשטשים את הגבולות והמעברים. מתקנים גוונים עם מברשת מים רכה. הגוונים שבחרנו קודם הם לא סוף הסיפור, קרוב לוודאי שיהיה צורך להדגיש שוב אזורי צל ואור. מעבודה על אזורים רחבים, יורדים לפרטים עם זום גבוה.
לי אישית עוזר מאד ליצור הפסקות כדי לשבור את הרצף מול הציור שגורם לי להתרגל ולא לראות את מה שצריך לשפר. או לשתף עוד מישהי בתהליך. זה תמיד טוב :) זהו. (ממש זהו. לא אמרתי כלום)
אמאאא
איזה מושלםם